وحيدة فى الكهف وredeye و يوريو ضيوف فى حديث طويل على كرسى الاعتراف

الحالة
مغلق ولا يسمح بالمزيد من الردود.

وحيدة فى الكهف

:: عضو مُتميز ::
نقاط التفاعل
3
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وانتم جميعاً بخير وإن شاء الله سنة سعيدة على الأمة الإسلامية

معاكم وحيدة فى الكهف وRedeye وyaro على المنتدى بس مصر فى حديث طويل جدًا من غير حدود بين الشمس والقمر

بعيدًا عن أى شئ يوجع القلب اتفقنا على المرح ثم المرح ثم المرح إلى مالانهاية ........ أحب أقول لشركاء الموضوع والله أنتم فى ورطة عشان اخترتونى صديقة ورفيقة الموضوع

ورأفة بيكم هتكون فى دعوة عامة لجميع الأعضاء للمشاركة معنا، وعلى قدر المرح والشر اللذيذ هتكون فى دعوات شخصية للأعضاء بالأسماء وأحب أقول الانتقام متاح فيها للجميع -

استمتع بوقتك معنا بعيدًا عن الملل

فإذا

إذا كنت تستطيع أن تحتفظ برباطة الجأش ... مهما الكل حولك يفقدها .. ويلقى باللوم فى ذلك عليك

إذا كنت تستطيع أن تثق فى نفسك ... بينما جميع الناس يشككون فيك ... ولكن فى نفس الوقت تعذرهم لهذا التشكك

إذا كنت تستطيع الانتظار دون أن يصيبك السأم

ولن يكذب عليك الآخرون دون أن تلجأ إلى الكذب

ولن يحقد عليك الآخرون دون أن يجد الحقد إلى قلبك سبيلاً

وفى نفس الوقت لا تبدو مسرورًا بنفسك أو تتفلسف أكثر من اللازم

إذا كنت تستطيع أن تحلم دون أن تجعل الحلم سيدك

إذا كنت تستطيع أن تفكر دون أن تجعل الأفكار هدفك

إذا كنت تستطيع أن تقابل النجاح والفشل .. وتتعامل مع هذين الاثنين بنفس الشكل

إذا كنت تستطيع أن تتحمل الاستماع إلى مقالة صادقة نطقت بها .. وقد حرفها الأوغاد ليجعلوا منها شراًكا للحمقى

أو تستطيع النظر إلى الأشياء التى صرفت عمرك تبنيها وهى تتحطم .. ثم تنحنى لتعيد بنائها من جديد بعدتك المهترئة

إذا كنت تستطيع أن تجمع كل مدخراتك فى كومة ... وتغامر بها برمية حظ واحدة .. وتخسر ... ثم تبدأ من نقطة الصفر من جديد ... دون أن تنبس بنبث شفة عن خسارتك

إذا كنت تستطيع أن ترغم قلبك وأعصابك .. على أن يستمر دورك بعد اضمحلالهم بزمان ..

.. وتقدر على أن تتماسك بعد أن لا يبقى شئ داخلك .. سوى قوة الإرادة التى تقول تشبث

إذا كنت تستطيع أن تخاطب الجماهير وتحافظ على فضيلة الصدق

وان تسير مع الملوك دون أن تفقد فضيلة ملامسة الأرض

إذا كان لا الأعداء ولا الأصدقاء المحبون يستطيعون أن يجرحوك

وإذا كنت تعطى اعتبار لجميع الناس لكن دون مبالغة

إذا كنت تستطيع أن تملأ كل دقيقة متفلتة بستين ثانية من عَدُوِ المسافات

فلك الدنيا وكل ما فيها

وأكثر من ذلك؛ بل وما هو أهم ستكون معنا فى الموضوع يا ولدى

يا جماعة الموضوع بهدف المرح والمزاح والضحك ....... والحوار المفتوح ... واللى شايف فى نفسه الصفات اللى باللون الاحمر يتفضل معنا وهنشربوا عصير برتقال كمان

الموضوع كله زى حوار مفتوح بيننا وبين بعض بغرض التواصل بين الاعضاء ........ مثل طريقة التوك شو ...... هنكلم فى كل حاجة من أول مشاكلنا اليومية الطريفة لغاية مشاكلنا العصيبة والكبيرة ..... والكل مدعو

تــــــــوك شــــــــــــو على المنتدى فى حضوار عربى من جميع الاعضاء

آخر تعديل بواسطة المشرف:
انشاء الله يكون الموضوع قيم ويقدر يطلعنا من الهموم والمشاكل ويا خدنا بعيد عن الاحداث

اللى بتحصل من ورانا ووقدامنا واحنا ؟؟؟؟؟؟؟؟ لا حول لنا ولا قوه

وانا كمان بيشرفنى انى اقدم دعوه عامه لكل الاخوه فى المنتدى هنا وتكون مشاركات طريفه

يعنى بمعنى اصح مش عايزين يبقى فى حاجه اسمها جزائرى ومصرى لألألألأ

احنا عايزين حاجه اسمها اخوه فى الله سواء مسلمين او مسيحيين ودى حاجه اساسيه

فى موضوعنا لاننا كلنا ح نتحاسب من رب واحد وعند ربنا سبحانه وتعالى مفيش محسوبيه

ولا فى حاجه اسمها ده مصرى وده جزائرى وده امريكى ولا ده ابن فلان وده ابن علان

( حاشا لله ) انما الحساب بالحق وكل واحد ح يتحاسب بعمله

المهم حضرتك يا اخت وحيده فى الكهف بتقولى ان احنا اتورطنا علشان اخترناكى صديقه

فى الموضوع بالعكس انتى الى اتورطى ونا باشفق عليكى عشان اخترتينى صديق وعلشان

تعرفى مين اللى اتورط انا حاطط شويه نصايح للرجاله اللى متجوزين فى المنتدى وياريت

ينفذوها علشان ح تنفعهم اوى جدا

1-
اصحى يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار لزوجتك بس متنساش انك تستخدم 15 طبق واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من اللي عندكم فى المطبخ و 10 كوبيات لاعداد طبق بيض وسندوتش جبنة
طبعا يُراعى ترك آثار سمنة على الارض مع ترك التلاجة مفتوحة وقشر البيض فى الحوض
2-
اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهي عايزة تغيّر القناة .. قولها معلش الحلقة دى مهمة جدا واحد صاحبي شافها على القناة الفضائية وقالي ان الحلقة دي هى المسلسل كله
ولو كنت بتتفرج على ماتش كورة هيبقى الموضوع اسهل .. كل ما حد من اللاعبين من أي فريق يمسك الكورة قولها معلش ثوانى بقى انا حاسس ان الكورة دي جون حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة والماتش واقف لان فى واحد مصاب
ملاحظة : اغلب النساء ذوو ثقافة كروية ضعيفة
3-
الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة تعمد اسقاط اى شئ او خبط الباب بصوت عالى علشان تصحيها هى كمان..اشمعنى انت ؟ ولو حاولت ترجع تنام تانى قالها مادام صحيتى حضري الفطار بقى
4-
فى عيد ميلادها زيّن ليها تورتة عيد ميلادها بخمسين شمعة ولو سألتك لية خمسين رغم ان عندها 20 سنة بس ؟! اتحجج بضعف الاضاءة فى البيت وانت بتبص على النجفة اللى عندكم اللى فيها 30 لمبة مع ابتسامة صفراء خفيفة
5-
لو عاملة ريجيم اجري على السوبر ماركت ومحلات الحلويات واملى التلاجة شكولاتة وحلويات وجاتوهات .. يُراعى التجول وانت مستمتع بأكل الجاتوة امامها
6-
ماتنساش رأيك فى طبيخها لو عاملة لحمة قولّها حلو اوووى الفراخ دي .. ولو طبخة بامية .. جميلة اوى الملوخية دي ياحياتي حطّة عليها ايه ؟؟ ولو عملة كيكة قولّها انا بحب اشرب شاى مع البسكويت الحلو ده
7-
لو طلبتْ منك تنشر الهدوم قولها حاضر مع ابتسامة حنينة وبعد ما تخلص نشر الهدوم ادخل عليها وقولها انا نازل اجيب الهدوم اللى وقعت مني فى الشارع ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة شراب من بتوعك علشان متبقاش مقصودة منك
8-
لو الزوجة قررت مسح الأرضيات فى البيت حاول انك تروح وتيجي على المناطق المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى بواحد صاحبك ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب الجرنال ومفيش مانع انك تقول انك حاسس ان التليفون هيرن كمان شوية
9-
لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع الاولاد وطلبت منك تغسل كوبايتين الشاي بتوع الصبح الموجودين فى الحوض ارجعلها كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك كوباية من الاتنين وهي مكسورة واسألها فى براءة : ارمي دي فين ؟؟
10-
وانت قاعد تتفرج على التلفزيون وهيّ طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما تخلص وتيجي يدوبكك تقعد تستريح جنبك بصلها وقالها حبيبتى معلش ممكن كوبية ميّة علشان ضهري بيوجعني

هههههههه وانشاء الله يكون موضوع قيم والاعضاء تشارك معانا كل واحد عنده حاجه تخلينا

ننسى همومنا ما يبخلش علينا وانا مستنى حضرتك تعطينا مما اعطاكى الله

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

و الله و الله مش فاهمه حاجه
ههههههههههههههههههههههههههههه
بس مبسوطه بالموضوع ربنا يخليكم
وحيده في الكهف انتى حبيبتى و انا مبسوطه انك متورطه في الموضوع

هههههههههههه ......... زى العسل يا أحمد ........ ربنا يبارك فيك

والله نسخة الويندوز وقعت بعد ما نزلت الموضوع ده ......... تفتكر ده فال كويس ولا إيه .ههههههههههههه

و الله و الله مش فاهمه حاجه

ههههههههههههههههههههههههههههه
بس مبسوطه بالموضوع ربنا يخليكم

وحيده في الكهف انتى حبيبتى و انا مبسوطه انك متورطه في الموضوع

افهمك يا حبيبتى ....... لا هما اللى متورطين عشان اخترونى معهم ........ ههههههههه ........ زى ما قولتك انبارح ......... عايزين مرح وتفاعل ......... وميرسى على تشريفك لينا ....... وأول ورطة ليهم ان الويندوز عندى وقع ....... ههههههههههههههه

اروح بقى اعمل ريسترد عشان بكمل تعريفات الجهاز .............. وراجعة تانى ....... ربنا يستر لحد كده

سلامت الويندوز يا بت
هو لو انا اتورطت معاهم الويندوز بتاعي هيوقع
هههههههههههههههههههههههه

1-
اصحى يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار لزوجتك بس متنساش انك تستخدم 15 طبق واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من اللي عندكم فى المطبخ و 10 كوبيات لاعداد طبق بيض وسندوتش جبنة
طبعا يُراعى ترك آثار سمنة على الارض مع ترك التلاجة مفتوحة وقشر البيض فى الحوض
2-
اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهي عايزة تغيّر القناة .. قولها معلش الحلقة دى مهمة جدا واحد صاحبي شافها على القناة الفضائية وقالي ان الحلقة دي هى المسلسل كله
ولو كنت بتتفرج على ماتش كورة هيبقى الموضوع اسهل .. كل ما حد من اللاعبين من أي فريق يمسك الكورة قولها معلش ثوانى بقى انا حاسس ان الكورة دي جون حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة والماتش واقف لان فى واحد مصاب
ملاحظة : اغلب النساء ذوو ثقافة كروية ضعيفة
3-
الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة تعمد اسقاط اى شئ او خبط الباب بصوت عالى علشان تصحيها هى كمان..اشمعنى انت ؟ ولو حاولت ترجع تنام تانى قالها مادام صحيتى حضري الفطار بقى
4-
فى عيد ميلادها زيّن ليها تورتة عيد ميلادها بخمسين شمعة ولو سألتك لية خمسين رغم ان عندها 20 سنة بس ؟! اتحجج بضعف الاضاءة فى البيت وانت بتبص على النجفة اللى عندكم اللى فيها 30 لمبة مع ابتسامة صفراء خفيفة
5-
لو عاملة ريجيم اجري على السوبر ماركت ومحلات الحلويات واملى التلاجة شكولاتة وحلويات وجاتوهات .. يُراعى التجول وانت مستمتع بأكل الجاتوة امامها
6-
ماتنساش رأيك فى طبيخها لو عاملة لحمة قولّها حلو اوووى الفراخ دي .. ولو طبخة بامية .. جميلة اوى الملوخية دي ياحياتي حطّة عليها ايه ؟؟ ولو عملة كيكة قولّها انا بحب اشرب شاى مع البسكويت الحلو ده
7-
لو طلبتْ منك تنشر الهدوم قولها حاضر مع ابتسامة حنينة وبعد ما تخلص نشر الهدوم ادخل عليها وقولها انا نازل اجيب الهدوم اللى وقعت مني فى الشارع ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة شراب من بتوعك علشان متبقاش مقصودة منك
8-
لو الزوجة قررت مسح الأرضيات فى البيت حاول انك تروح وتيجي على المناطق المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى بواحد صاحبك ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب الجرنال ومفيش مانع انك تقول انك حاسس ان التليفون هيرن كمان شوية
9-
لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع الاولاد وطلبت منك تغسل كوبايتين الشاي بتوع الصبح الموجودين فى الحوض ارجعلها كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك كوباية من الاتنين وهي مكسورة واسألها فى براءة : ارمي دي فين ؟؟
10-
وانت قاعد تتفرج على التلفزيون وهيّ طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما تخلص وتيجي يدوبكك تقعد تستريح جنبك بصلها وقالها حبيبتى معلش ممكن كوبية ميّة علشان ضهري بيوجعني
شووووووو هذا

والله نصائح خطييييييييييييييره جداااااااا:eek:hmy:
يعني ناويين تتخلصوا على الزوجة
والله مسكينه هزوجة اذا جاها زوووج مزعج مثل هذا الله يكون في عونها:crying:
لكن والله هو الخسراااااااان في الأخييييير
وشيء آخر اذا طبقوا الأزواج هذه النصائح سيدخلون حتما حتما للناااار هههههههههههههههههههههههههه:laugh:
والزوجه أكييييد ستدخل للجنه ههههههههههههههههههههههههه:thumbup:

تسلم ايديكم على هالموضوع اللطيف
طبعا كله للمزح

(الدار داركم و احنا ضيافكم:sleep:)
ثانيا ما فهمت فيها والو فالموضوع هادا :confused1::confused1:
ثالثا هههههههههه هوهوهوهوهو هيهيهيهي الله يحفظكم و ينوركم

سلامت الويندوز يا بت

هو لو انا اتورطت معاهم الويندوز بتاعي هيوقع

هههههههههههههههههههههههه

لالالا يا حبيبتى بش الويندوز هو اللى وقع كمان ........... تخيلى انا كمان لسه واقعة من على السلم العمارة ....... والمصيبة ضيعت كمان بطاقة بابا الشخصية ...... بشعارفة هيمشى ازى من غيرها ....... ممكن يبقى يقولهم ريرى ضيعتها روحوا اتصرفوا معها

وحيدة وشراكي
سلام لكل اللي هنا
والله مافهمت حاجة معليش الزهاير راه يشتغل في النهار فهميني حبة حبة واذا فهمت نعاود نرد ههههه

اولا هادي اول مشاركة ليا ما فهمت فيها والو كي لقيت مصريين فالمنتدى :confused1: (الدار داركم و احنا ضيافكم:sleep:)
ثانيا ما فهمت فيها والو فالموضوع هادا :confused1::confused1:
ثالثا هههههههههه هوهوهوهوهو هيهيهيهي الله يحفظكم و ينوركم

ميرسى يا قمر زورينا تانى وانتى تفهمينى ............. وحياتك عندى ممكن كمان اعملك عصير برتقال فريش من الثلاجة للموضوع عدل ......... شكرًا على المشاركة والضحكة اللذيذة

مع اني ماني فاهمة حتى حاجة
شكرا ع المجهود المبذول
دمتم بخير

وحيدة وشراكي​

سلام لكل اللي هنا
والله مافهمت حاجة معليش الزهاير راه يشتغل في النهار فهميني حبة حبة واذا فهمت نعاود نرد ههههه​

اوكى ازيك يا قمر منور والله ليكى وحشة .......... بصى يا ستى لو لقيتى فى نفسك الصفات اللى فى مقدمة الموضوع اتفضلى اشتركى معنا ...... وانا عارفة انتى دمك زى العسل وقدها وقدود ......... تعالى معنا هنكلم فى أى حاجة .... الحياة والعمل والدراسة ......... يعنى هنقعد مع بعض عشان نتسلى ونضحك وبس واكيد كده نتعرف على بعض اكثر ..... إيه رأيك ...... والله نفسى تكونى معنا على طول

مشكووووورين على الجهد
وانشاء الله يكون موضوع يبعد عناا المشاكل والغمممممم
تحياتي

مشكووووورين على الجهد

وانشاء الله يكون موضوع يبعد عناا المشاكل والغمممممم

تحياتي

ميرسى على المشاركة ......... وتفهمك للموضوع ......... هههههههههههههههههههههههه

ميرسى على المشاركة ......... وتفهمك للموضوع ......... هههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههه غييير اناا الي فهمتوووو
يسسسسسسس :001_wub:

اوكى ازيك يا قمر منور والله ليكى وحشة .......... بصى يا ستى لو لقيتى فى نفسك الصفات اللى فى مقدمة الموضوع اتفضلى اشتركى معنا ...... وانا عارفة انتى دمك زى العسل وقدها وقدود ......... تعالى معنا هنكلم فى أى حاجة .... الحياة والعمل والدراسة ......... يعنى هنقعد مع بعض عشان نتسلى ونضحك وبس واكيد كده نتعرف على بعض اكثر ..... إيه رأيك ...... والله نفسى تكونى معنا على طول

اوكي اكيد نكون معاكم وجدولي بلاصة هههههه :angel_not: ومن بعد نرجع :001_wub: مممممح

الحالة
مغلق ولا يسمح بالمزيد من الردود.
لإعلاناتكم وإشهاراتكم عبر صفحات منتدى اللمة الجزائرية، ولمزيد من التفاصيل ... تواصلوا معنا
العودة