عمرو مصطفى ضيف العدد الأول من كرسي التعارف اللماوي

الحالة
مغلق ولا يسمح بالمزيد من الردود.
ولذلك قلتلك انو ما يبانش عمرك فوق ال25 ربي يبارك اخي هذي نعمة حافظ على الابتسامة و بالنسبة للصعوبات في بلدنا زيادة على الصعوبات التي سيتعرض لها اي شاب جزائري من بيروقراطية و محسوبية و طلب رشاوي و فوق هذا محاولة سرقة فكرة المشروع و اعطائها لاصحاب الاكتاف الثقيلة فوق هذا ستواجه صعوبات في اوراق الاقامة و كل ما يتعلق بكون جنسيتك ليست جزائرية . أظن الغربة علمتك أكثر مما ذكرت لك الآن و أعتقد أنك عملت حساب لهذه الأشياء بالتوفيق و مرحبا بك هنا في الجزائر . أنظر للجانب الإيجابي هههه الاكيد أنك ستشبع كسكسي ?

مرحب بيكى استاذ
التضحية بالنسبة ليا انك تعمل شىء عارف انه مش ليك ولا هتتمتع بيه اساسا
انصحك فى الغربة تحب عملك ايا كان وتخلص وتجتهد فيه وان تصرف النظر عن اى شىء مخالف لقوانين البلد
الهجرة للدول العربية ليها مميزات والدول الاجنبية ليها مميزات بس لو تسالنى مين الافضل هقلك الدول الاجنبية فيها مميزات اكتر خاصة احترام الانسان
المراة خصوصا فى بلادنا العربية هيا كل شىء هيا اساس البيت الام والاخت والطيبة والحنان انا شوفت المراة الاجنبية ازاى تربى اولادها ما شوفت زى المراة العربية فى حبها لبيتها واولادها
شكرا ليك استاذ تحياتى لك

أستاذة :)

ولذلك قلتلك انو ما يبانش عمرك فوق ال25 ربي يبارك اخي هذي نعمة حافظ على الابتسامة و بالنسبة للصعوبات في بلدنا زيادة على الصعوبات التي سيتعرض لها اي شاب جزائري من بيروقراطية و محسوبية و طلب رشاوي و فوق هذا محاولة سرقة فكرة المشروع و اعطائها لاصحاب الاكتاف الثقيلة فوق هذا ستواجه صعوبات في اوراق الاقامة و كل ما يتعلق بكون جنسيتك ليست جزائرية . أظن الغربة علمتك أكثر مما ذكرت لك الآن و أعتقد أنك عملت حساب لهذه الأشياء بالتوفيق و مرحبا بك هنا في الجزائر . أنظر للجانب الإيجابي هههه الاكيد أنك ستشبع كسكسي ?
ازيك استاذة
اه فعلا ما يبانش عليا خالص انا مش شايل هم للدنيا ديه ولا تهمنى فى شىء اساسا اللى يشوفنى يفتكرنى فى العشرينات ههههههه
الصعوبات ديه موجودة فى مصر اكيد اكتر من الجزائر بالذات مع حكم الانقلاب الحالى اما فى الجزائر انا اتواصلت مع السفارة الجزائرية وهما وعدونى بازالة اى عراقيل لمشروعى واتصاحبت على واحد فى السفارة بنتصل ببعض على طول وهو قالى ما تشيل هم فى اى شىء
اوراق الاقامة انا مستثمر وهشترى سكن فما عنديش مشكلة فى الاقامة وزى ما حضرتك اتفضلتى الغربة علمتنى اتعامل فى كل مكان انا شخصيتى قوية بعرف اتصرف فى كل امورى خصوصا العملية
الله يسلمك وانا بحب الجزائر جدا بصرف النظر عن الاستثمار والاقامة فيها بلد تاريخها وتضحيات ابناءها يدرس للشعوب
اه طبعا انا بعشق الكسكس مستعد اكل منه كل يوم مش همل منه ابدا ههههههههه
شكرا ليكى استاذة تحياتى لكى

هههههههههه اه صح بس على فكرة لو شوفتينى اتحدى تدينى عمرى ما يبان عليا خالص ههههههه
طبعا كل الأشخاص الرياضيين سواءا رجالا و نساءا لا يظهر عليهم العمر و يبدون أصغر سنا و أكثر شبابا
أنا افتكرتك 20 بناءا على روحك المرحة وعموما بسم الله ماشاء الله قرأت الحوار و استفدت كثير

طبعا كل الأشخاص الرياضيين سواءا رجالا و نساءا لا يظهر عليهم العمر و يبدون أصغر سنا و أكثر شبابا
أنا افتكرتك 20 بناءا على روحك المرحة وعموما بسم الله ماشاء الله قرأت الحوار و استفدت كثير
شكرا ليكى استاذتى انا كنت محتاج انى اتكلم وسعيد جدا وربنا يعلم كنت صادق فى كل شىء اه فعلا الرياضة والاكل الصحى والابتسامة الدائمة تحافظ على الانسان

28 سنة أتكلم بلغة العفاريت لأنني أسكن معهم ??????
الغريب ما يبانش عليكى ههههههههه ساكنة معاهم يا لطيف اللطف ههههههههه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهلا وسهلا بيك
مراحش نكتر عليك بالأسئلة
- مكان يعجبك كثيرا وتتردد عليه دائما؟
هل ملابس الشخص أمامك تؤثر فيك لتأخذ انطباع عنه؟
ماالذي يلفت انتباهك في الشخص لكي الشخص تعجب به؟

صفه فيك تحبها؟
ان شاء الله منكونش كترت عليك
وربي يوفقك ان شاء الله في حياتك
ويحققلك كل امنياتك

شو
كان عندى حق لما قلت لغة عفاريت ههههههههه
شو شو شو قال لغة عفاريت قال
الحمد لله و الصلاة على النبي
لا لغة عفاريت ولا شيء لسان كامل مكمل ههههههههههههههههه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهلا وسهلا بيك
مراحش نكتر عليك بالأسئلة
- مكان يعجبك كثيرا وتتردد عليه دائما؟
هل ملابس الشخص أمامك تؤثر فيك لتأخذ انطباع عنه؟
ماالذي يلفت انتباهك في الشخص لكي الشخص تعجب به؟

صفه فيك تحبها؟
ان شاء الله منكونش كترت عليك
وربي يوفقك ان شاء الله في حياتك
ويحققلك كل امنياتك
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلا وسهلا بيكى استاذة
بحب البحر جدا دايما اروح اقعد امامه وما بحس بالوقت خالص ولازم اروحله كل فترة بستريح فيه
لا طبعا مش ببص للملابس خالص ببص لطريقة كلامه وتفكيره ده المهم
الثقافة فى كل شىء وخصوصا الدينية بحس ان قلبى طار عليه من غير ما احس
التواضع انا بمشى راسى فى الارض ولما بحس ان نفسى عليت بعض الشىء اروح اعمل اى شىء تحقير لنفسى اللى فكرت تتكبر احكيلك على موقف مرة روحت دخلت مسجد نظفته بالمكنسة لما حسيت نفسى عليت شوية بكره الكبر والتكبر جدا يمكن لانى عشت الفقر وحسيت باللى يحس بيه الفقير
لا ابدا ما كترتى عليا ولا حاجة سعيد بيكى يا رب ان شاء الله تتحقق امنياتى
شكرا ليكى استاذتى

شو

صح طبعا هههههههههههههه

شو

انتى بتعرفى مصرى كويس صح

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلا وسهلا بيكى استاذة
بحب البحر جدا دايما اروح اقعد امامه وما بحس بالوقت خالص ولازم اروحله كل فترة بستريح فيه
لا طبعا مش ببص للملابس خالص ببص لطريقة كلامه وتفكيره ده المهم
الثقافة فى كل شىء وخصوصا الدينية بحس ان قلبى طار عليه من غير ما احس
التواضع انا بمشى راسى فى الارض ولما بحس ان نفسى عليت بعض الشىء اروح اعمل اى شىء تحقير لنفسى اللى فكرت تتكبر احكيلك على موقف مرة روحت دخلت مسجد نظفته بالمكنسة لما حسيت نفسى عليت شوية بكره الكبر والتكبر جدا يمكن لانى عشت الفقر وحسيت باللى يحس بيه الفقير
لا ابدا ما كترتى عليا ولا حاجة سعيد بيكى يا رب ان شاء الله تتحقق امنياتى
شكرا ليكى استاذتى
العفو
ماشاء الله عليك
كتر الله من أمثالك
وربي يسعدك

السلام عليكم اخي ومرحبا بيك وسط اهلك انت اخونا ومرحا بيك في الجزاؤر في اي وقت
راح اسأل كثير استعد ههههه
افضل يوم في حياتك ؟
- متى تحس بالأمل ؟
ماهو الشي الذي تتمنا ان يرجع عشانه الزمان لتعيشه؟
اذا اردت ان تبكي الان , فعلى من تبكي؟؟
ومن ستختار ليمسح دموعك ؟؟
((انت كل شيء بحياتي )) لمن تقولها؟

شكرا ليكى
اه عندى طبعا هوايات كتيرة الرياضة والاطلاع فالرياضة كرة القدم وتدريبات الجيم والسباحة والباسكت
بحب القراءة جدا بميل للكتب التاريخية وحكايات الشعوب ومجموعة الدينية للشيخ محمد متولى الشعراوى

على شو بتشكرني واله مابعرف انا اخبرك بكره الشكر جدا جدا
ماشاء الله لاقوة الا بالله تبارك الذي بيده الملك هواياتك جميلة جدا وفقك الله بها
لم يصلني الاشعار لا اعرف لماذا
هل سمعت عن رواية انتيخريستوس وهل قرأتها ؟؟

السلام عليكم استاذة
العادة اللى لا استطيع تغييرها هو عملى بحب عملى ما يكون فيه اى شىء غلط لدرجة الكمال وده بيسبب ليا بعض القلق
الصفة اللى بيقولها اصحابى ليا الامبراطور لانى بحب البس كويس جدا ودايما اتاخر عليهم فى مقابلاتنا
لا خالص بجد مش بحب الفضول خالص ولا بهتم اساسا باى شىء
بينادينى اصحابى باسم مورة دلع عمرو
هههه اصحابى كتير جداااااااااااااااا
صديق عمرى ده اخويا بقالنا ربع قرن مع بعض اسراره واسرارى مع بعض عارفين عن بعض كل شىء
للاسف ما عندى اهل علشان اشركهم فى عملى او اى شىء الوالد والوالدة متوفين
اه وانا فى اعدادى شوفت يافطة مكتوب فيها محاسب قانونى صممت اكون محاسب قانونى وفعلا اتحقق وبحب عملى جداااااااااا
الله يرحمها كانت دايما تدعى لى ربنا يحبب فيك خلقه ده احلى دعاء كنت بحبه منها
للاسف ما لحقت اكون قريب من حد فيهم هم ماتوا وانا عندى اقل من 8 سنوات ماتوا فى حادث سيارة هما الاثنين

انا لله وانا اليه راجعون كل نفس ذائقة الموت كان مثواهما الجنة والهمك سلوان الصبر، غفر الله لهما ولكل موتى المسلمين وادخلهم فسيح جنانه
هذا الامر احزنني كثيرا جدا

الله يسلمك استاذى
احلى ركن هو ركن الاسلامى والعام
كل المواضيع باستفاد منها وتختلف نسبة الاستفادة
اقرب شخص ليا missing heart فى اللمه
العضو القدوة لى اميرة المدائن فعلا اتمنى اكون مثلها
بدون مجاملة خالص المو صلاح طبعا بس انا فعلا بحب محرز وصورته مع والدته وهو بيمضى العقد اثر فيا كتير
الصراحة لا نادرا ما اكتب موضوع منى اغلبه منقول بس بيكون عجبنى جداااااااا
ما فيش تقريبا كل المنتدى دخلته حتى اللى ما كتبت فيه قريت مواضيعه
موضوع ضحكنى جدا هما اتنين احسن موقف حصل لك ، قالوا ناس زمان بضحك فيهم جدا
موضوع الخاص بالعيون الخضراء اثر فيا جدااااااااا حسيت انها اتظلمت فى حياتها
عادى جدا مش بهتم بكمل قراءة الموضوع وخلاص
اجمل ما فى المنتدى عقول اللى فيه ما شاء الله عليهم
ابدا ما فيش حاجة شكرا ليك استاذ تحياتى لك
اني اقرب عضو لك امر يشرفني مع اني لا اعرف ماذا فعلت لك لتعتبرني قريبة منك واتمنى اني عند حسن ظنك واستحق تلك المكانة ان شاء الله
في المتابعة ان شاء الله وربما اعود باسئلة اخرى

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بارك الله فيك الاخت السلطانة على استضافة الاخ الكريم

أهلا بالأخ عمرو @amro mostafa
اولا خلينا نضيفوك
هاذي طاولة ضيافة كترحيب بك بيننا
اهلا وسهلا ومرحبا بك في ضيافتنا
وثانيا اضيفك بطبق من منطقتي اسمها "المسيلة" وهو "الشخشوخة"
حار جدا ومميز ?

ثالثا السؤال
- لماذا في رأيك الشخصي كل من يصل الى السلطة يتغير ويصبح شرير ؟

نورت المنتدى والجزائر
ارجو ان تطيب لك الاقامة بيننا
إحترامي وتقديري

الحالة
مغلق ولا يسمح بالمزيد من الردود.
لإعلاناتكم وإشهاراتكم عبر صفحات منتدى اللمة الجزائرية، ولمزيد من التفاصيل ... تواصلوا معنا
العودة